De Refresher Course - Reisverslag uit Tsumeb, Namibië van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu De Refresher Course - Reisverslag uit Tsumeb, Namibië van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu

De Refresher Course

Door: Jiksel

Blijf op de hoogte en volg Jikke

16 November 2006 | Namibië, Tsumeb

Nou zal gelijk maar met de deur in huis vallen. Vertelde de laatste keer toch over de 3 daagse cursus en de organisatie daarvan. Tja, uiteraard gaan er verschillende dingen fout en afzegging op laatste moment, nou ja, afzegging hebben de afrikanen niet echt van gehoord. Ze komen gewoon niet opdagen. Ook erg lastig. Maar goed mag de pret niet drukken allemaal met veel heen en weer geloop, gebel en smeekbedes aan ziekenhuis verpleging and doctoren hadden we toch nog gast sprekers kunnen krijgen op laatste moment. Tja anders hadden Arjan en ik 3 dagen cusrus moeten geven. Niet echt op gerekend, maar had mijn back up van de presentaties die ik gegeven heb ik de andere training mee genomen. Je weet nooit waar het goed voor is. En voor tijd opvulling kan ik zeggen is het heel handig!!! Ja, Arjan liep vooral de rennen vliegen draven om toch een gast spreker te krijgen en ik stond weer een presentatie uit de mouw te schudden. Ja, als je de basis kennis maar kunt vertellen kom je een heel eind. Goed dat was 1 ding dat niet geheel liep als gepland, dan het eten. Elke keer weer te laat en vooral omdat de dame die het moest doen alleen was, ziekte in familie. Lastig en dan ook nog een hele kleine keuken die niet echt op 60 man gebouwd is om eten voor te koken. Dan heb je zeker een klein probleem bij handen. Maar mag ook de pret niet drukken gewoon met vele handen het voedsel klaar maken. Wel leuk om the zien hoe alle Afrikanen gewoon even helpen en dan is het ook maar weer gebeurd. Geen probleem dan veranderen we het program toch even zeggen ze. Tja, niet dat we andere keuze hadden, maakt het wel erg leuk en Arjan en ik kwamen ook weer tot de conclusie dat we het beste werken in totale CHAOS. Wat is nou beter voor de adrenaline dan werken onder druk en totale chaos. Misschien als last heb van hoge bloeddruk misschien niet zo geweldig, maar voor ons. Was het geweldig!!! Zou het zo weer willen doen en uit eindelijk is ons budget ook nog minder geworden dan we hadden gedacht en dat is natuurlijk helemaal mooi meegenomen. Zou zeggen divisie mag niet klagen over ons. 
Nou ja en voor de rest heb ik zo intens weinig mee gemaakt de afgelopen weekjes. Natuurlijk wil ik iedereen ontzettend bedanken voor de kaartjes, telefoontjes en de mailtjes die ik gekregen heb voor mijn verjaardag. Echt ontzettend lief!! ’t Is toch ietwat anders om je verjaardag hier te vieren. Ook leuk maar anders. Heb een gezellig feestje gehad in de cursus en daarna deze week nog met mijn eigen troop3 in mijn nieuwe huis. Heel gezellig en veel gedanst voor al. Dat is wat ze hier heel graag doen. dus ja, ben de beroerdste niet. En mijn nieuwe huis is vrij groot voor dit. Grote kamer. Dus dan kan je dit makkelijk creëren. Goed een privé feestje in huis is nou niet echt iets wat de commanders willen maar wat niet weet wat niet deert zal ik maar zeggen. Ben tenslotte maar 1x jarig hier en zolang het huis blijft staan vind ik het prima toch?? En uiteindelijk voordat ze weg gaan helpt iedereen mee om het huis al aan kant te maken, dweilen, afwassen, rotzooi opruimen. Nou mag niet klagen. Volgende dag heerlijk schoon huis en dat niet eens zelf hoeven doen dat is toch helemaal prachtig!!! Vind ik wel. Kan hier wel vaker feestje geven zo.
Maar goed ik moet nu weer gaan, want a mijn tijd is op voor het internet en ten tweede ik moet nu in de minibus stappen, want heb reis van 5 uur voor de boeg. En de taxi is nu vol heb een anderhalf uur moeten wachten hiervoor, maar ga nu dan eindelijk. Tot later en was gezellie.
O ja, voor de mensen die me ook gewoon een kaartje sturen. ECHT SUPER BEDANKT. Doet mens ver van huis erg veel goed!!!
Leafs

  • 16 November 2006 - 22:59

    Anneke:

    he meid nog gefeliciteerd weer een jaartje ouder en een feestje in afrika, da's weer eens wat anders, heb nog steeds niet je adres probeer dit te achterhalen en dan krijg je alsnog het beloofde kaartje. Hou vol denk om je hart, is het al op hol ?? ga zo door diep respect voor je inzet en creatief was je altijd al succes
    groetjes anneke

  • 20 November 2006 - 19:16

    Dewi:

    He meissie,

    de volgende keer dat je een feestje geeft wil ik ook komen hoor!!!
    De mail komt eraan maar het duurt even!!!

    Ga zo door.
    Liefs Dewi

  • 20 November 2006 - 20:53

    Tiny Ut Feanwalden:

    Hoi Jikje,
    Al weer een jaar erbij, van harte hoor. Mis je je collega's uit Dokkum ook?
    Dokkum you know, at the and of the word.
    Groetjes en tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Tsumeb

Jikke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 38454

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 17 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: