Leuk feestje gehad hiero …… - Reisverslag uit Oshakati, Namibië van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu Leuk feestje gehad hiero …… - Reisverslag uit Oshakati, Namibië van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu

Leuk feestje gehad hiero ……

Door: Jiksel

Blijf op de hoogte en volg Jikke

30 Oktober 2006 | Namibië, Oshakati

Zo het is alweer 2 wkn geleden en kan jullie allemaal vertellen heb absoluut niet stil gezeten. Had namelijk de taak om een refresh cursus voor onze Troop2 te organiseren. Dit is voor 60 mensen een 3 daagse cursus. Herhaling van de training die ze hebben gehad. Dit krijgen ze ieder half jaar. Maar goed ik kan jullie vertellen dat houdt je zeker wel bezig om dat allemaal te regelen. Je moet denken aan transport, accommodatie voor de cursus accommodatie voor alle mensen om te blijven slapen, eten en dan niet alleen ontbijt, lunch en diner. Nee ook de kleine pauzes moet voorzien zijn van voedsel en drinken. Dan nog de gasten die langs komen. Tja, dan komt de grootste uitdaging nog. Het BUDGET. Ja, als de Divisie het al niet ruim heeft, mag het natuurlijk niets kosten. Goed. We gaan geen uitdaging uit de weg kan ik jullie vertellen en ik heb het geregeld voor alles bij elkaar heb ik een budget van 150 euro. Dit is voor alle 60 mensen voor 3 dgn lang. Dat is niet verkeerd dacht ik zo. Moet nu nog even een avond program in elkaar draaien en een test schrijven die ze op de 3de dag dan krijgen en dan is het klaar. Maar dit weekend doe ik helemaal niets anders dan emails schrijven. Was een beetje achter moet ik bekennen. Was wel begonnen maar niets afgemaakt. Was teveel dingen die ik ook wou doen en dan moet je keuzes maken, kan zeggen heb het druk, maar dat zeg ik niet. Had wel wat te doen en dus dan maak je keuzes. Sorry dat jullie op laatste plaats komen deze keer…… . Slecht ik weet het, maar ik probeer het goed te maken.
Oke heb me natuurlijk niet alleen met de refresh course bezig gehouden nee, onze vriendin Sarah is nu ook aangekomen afgelopen weekend en die ook natuurlijk moeten entertainen en laten relaxen van de lange reis, maar het was echt super gezellig dat ze er was en jammer dat ze nu in Rundu zit zo ver bij ons vandaan, maar goed. Je kan niet alles hebben. Maar ze is druk bezig om alles over zich heen te laten komen. De eerste weken zijn meestal ietwat indrukwekkend allemaal. Nou verder zijn Arjan en ik deze week van start gegaan met het overgeven van onze verantwoordelijkheden aan de locale Afrikanen hier. Dit omdat er eigenlijk voor ons nog maar 6 wkn resten tot hethier vakantie is en dus geen echt werk meer. Dus dan moet je beginnen onze collegae het werk te geven wat wij doen. nou kan jullie vertellen. Ilapuse en Jacobine waren wel een beetje onder de indruk. Hadden niet gedacht dat het zoveel werk was. En dan zijn we nog niet eens op de helft met overgeven. Moet je nagaan…. Wordt heel karwei. Is ook wel lastig een beetje, want het is wel een beetje ons persoonlijk kindje geworden de educatie van divisie 2. maar aan al het goede komt een eind en ook voor ons. .
Maar ik hou jullie op de hoogte hoe de meiden het doen. zo schattig om ze te zien werken op de computer en een simpele agenda te moeten maken. Ze hadden ook nog nooit gehoord van lange termijn plannen. Hun vraag was dan ook waarom heb je dat nodig, lange termijn planning?? Goede vraag. Uiteraard, maar om dat simpel uit te leggen was wel ingewikkeld en dan weet je zeker dat we misschien zelfs wat laat zijn begonnen het over te geven. Maar het kon ook niet eerder want we hebben nu zelf het pas echt op rails en werkt nu zoals het moeten. We hebben zelfs een heel boekwerk geschreven voor ze. Je kent het wel een simpel uitleg over alle formulieren en waarom de dingen belangrijk zijn. Hoe moet je een agenda opzetten bijvoorbeeld voor ons heel simpel, maar niet voor hun. En dan moeten ze ook nog meer voorbereiden dan anderen. Dit hadden ze niet gedacht. Tja, zoals Herman Finkers het dan ook zei: “Voor niets gaat de zon op.”
Nou ja, en dit weekend ik moet jullie eerlijk bekennen. Heb ik niets gedaan gedaan, nou ja, schrijven dan in de schaduw, want het is zo verdraaide warm het is niet te geloven. Ik neem nu ook weer 2x daagse een KOUDE douche, werkelijk anders is het niet te harden en dan mag het wel regen ’s nachts, maar geen afkoeling what so ever!!! Maar we GENIETEN!!! .
En het leukste van dit lange weekend was natuurlijk ons klein feestje die we hebben gehad gisteravond. We hadden 3 collega’s van Elena op bezoek voor een klein onderonsje omdat het LANG WEEKEND was. Nou kan jullie vertellen, de afrikanen weten van DRINKEN en dansen. Werkelijk geweldig. Ze waren uit eindelijk net niet naakt, maar het was zo heet in ons klein hutje en dat gaf als uit werking dat ze gewoon in de ondergoed stonden op laatst. Werkelijk echt gelachen en kan jullie vertellen precies wat een mens nodig heet. Dus over 4 wkn hebben we weer lang weekend en dan vieren we ook gelijk Elena’s verjaardag en dan hopen we dat Daniel ook kan komen. Gisteren kon hij niet, want hij kon geen taxi meer krijgen. Erg jammer. Maar ik zal jullie een paar fotos laten zien. Op de foto’s zien jullie Protasis, Oswin, Norbert, Shou, Chang Hee, Elena. Mensen. We werken wel eens, maar we moeten ook zeker niet vergeten dat we ook plezier nodig hebben hier. Oswin had het op het laatst wel hangen moet ik jullie vertellen en dat was duidelijk. Die hebben we dan ook echt naar zijn bed moeten slepen!! Tja, de commanders zijn altijd de beste voorbeelden moet je maar denken…. 
Goed ik ga weer, want ik moet nu pakken voor het vertrek en dan vanavond weer een SOS Pizza avond voor de deur en morgen een begin van de nieuwe week. Op naar mijn refresh Course en ik hoop dat alles goed blijft gaan en geen rare allerlaatste momenten van afzegging ect. Dat zou lastig zijn, of niet dan…..

Leafs

  • 30 Oktober 2006 - 12:22

    Antoon:

    Ha Jiksel,

    eindelijk weer een teken van leven ;).
    je hebt het maar druk hoor. petje af.
    Welverdiend 'relax'weekend denk ik dan.
    suc6 met de overdracht. en als ze durven af te zeggen stuur je ze maar hier langs ;)

    leafs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Oshakati

Jikke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 38451

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 17 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: