Presentatie reis door Duitsland….. - Reisverslag uit Gera, Duitsland van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu Presentatie reis door Duitsland….. - Reisverslag uit Gera, Duitsland van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu

Presentatie reis door Duitsland…..

Door: Jiksel

Blijf op de hoogte en volg Jikke

06 Februari 2007 | Duitsland, Gera

Ten eerst wil ik jullie ervan op de hoogte brengen dat al dit gerond reis door Duitsland natuurlijk GEEN vakantie is, maar keihard werken………….. Tja, zoals we op school zeggen gehele week presentatie geven aan verschillende clubs en verenigingen dat we dan ook een beetje doen hier en daar. Goed zolas ik de laatste keer al zei we zijn ook bij de Art club geweest van Elena, erg gezellig en leuk met alle kids daar. Goed interview met de krant ook werkelijk gehad en dan wel 2 dagen, want ja, voor de foto’s moesten ook onze bagage moest erbij, tja had even gevoel echte wereld reiziger te zijn…… klinkt heel interessant en het artikel wordt volgende week in de krant zal staan. Ben benieuwd…….
Verder zijn we daarna van Gera naar Heidenheim vertrokken waar Elena de laatste 5 jaar gewoond en gewerkt heeft in een care home voor erg interessante kinderen. Zeg maar gerust rand groep jongeren die geen andere plek meer kunnen krijgen dan dit station en als dit niet werkt dan is volgende stap jeugd detentie….. Zoals ik zou zeggen de jeugd is de toekomst zo ook in Duitsland…… zo hier en daar wat mensjes ontmoet, erg gezellie en meine Deutsche sprache is ganz gut, habe viele spass in Deutschland mit die leute hier….
Goed na dat gezegd te hebben we ook van allerlei andere mensen bezocht en Robert en Mike waren ook naar Heidenheim gekomen om samen met ons te gaan snowboarden, ja ja….. jullie lezen het goed er is ook nog even gesnowboard deze week. Jikke kun jij snowboarden dan….. natuurlijk niet, maar eens moet de eerste keer zijn en aangezien ik al 1x in mijn leven geskied hebt, moet snowboarden geen punt zijn, wat denken jullie……. Inderdaad peacie of cakie, naar wij dachten….. zal even met een paar foto’s demonstreren hoe simpel het eigenlijk wel niet is. Goed op de foto’s zien jullie natuurlijk niet de blauwe knieën, blauwe kont, gekneusde ribben en pols, maar voor de rest monsterachtig prachtig om te doen. ontzettend genoten en ik zal zeggen voor de mensen onder ons ga samen snowboarden met 2 knappe kerels die ook een beetje kunnen snowboarden en die je het dan kunnen leren. Tja, verliefd op de instructeur zie ik iedereen denken, maar niets is minder waar aangezien zo nou ook weer niet zo leuk zijn en in relaties dus geen probleem bij karwei. Maar serieus, geweldig om hele dagen op de berg te staan en dan in de sneeuw en later boven op natuurlijk even warme choco halen en de rest een ander snapje, met beetje zon wat wil je nog meer, goed mensen realiseer wel dat dit een werk vakantie is …………. Er is dan ook hard gewerkt om Jiksel hiero te leren snowboarden als dat niet hardwerken is weet ik het ook niet meer.
Goed ook om nog een beetje serieus over te komen moet ik ook even vertellen dat we dit afgelopen weekend ook nog even in München zijn geweest aangezien daar een info weekend hadden van onze school en daar hebben Elena en ik dan ook erg ons best gedaan voor de presentatie, ik spreek dan weinig Duits, maar dit alles mag de pret niet drukken, want deze hele week ben ik de vrolijk noot van de presentaties. Live demonstraties over het harde leven in Afrika, ieder zijn gave zal ik maar zeggen, nee heel gezellig en ook hier waren Robert en Mike mee voor ons avond entertainment zal ik maar zeggen, nee de jongens wouden nog niet terug naar huis en dachten ook gezellig weekendje München kan nooit slecht zijn, dus zo gezegd zo gedaan en ’s avonds met hun lekker uit eten geweest en onder genot van wat drank zal ik maar zeggen...... Ik herinner jullie eraan dat we keihard aan het werk waren natuurlijk dit weekend. Zondag we op zijn gemakje weer terug naar terug naar Heidenheim om nog even dag te zeggen bij Dani en okay we hadden ook nog een kleine afspraak met Elseknelse Dirk, oud collega van Elena, dus een nieuwe presentatie uit de grond opgekomen zal ik maar zeggen…..
Goed het is nu alweer dinsdag en ik zit nog steeds in Duitsland maar nu weer op weg naar boven, we zijn vandaag vertrokken en terug in Gera en dan morgen op naar Denemarken waar onze taak ligt te wachten van opdrachten nakijken van de nieuwe teams nu daar en ze helpen bij whatever probleem ze hebben en voor de Hongaren is dat Engels, dus nog even een klein weekje Engelse Lerares zijn, tja van vele markten thuis zal ik maar zeggen….
Maar ja, kan zeggen Duitsland is ook best gezellig zal ik maar zeggen. Mijn observatie is vooral dat de Duitsers genieten van ETEN, DRINKEN en dan sport doen voor de tv, want ja, als de wereldkampioenschappen handbal op tv kan je dat ook niet missen zal ik maar zeggen en we moeten ook op ons figuur letten en dan heb je keuzes die je moet maken……
Goed nu we het over het figuur hebben ik weet dat ik voordat ik dit programma startte mensen heel erg benieuwd waren hoe het met mijn eten zou worden…. Vooral ook het gewicht: “zal wel niet veel van Jikke overblijven…” nou ik denk iedereen die me gezien heeft dat dat best wel mee valt. Okay ben van gewicht 56,5 kg naar 52.1 kg nu, hier en daar dus wat Jikke achtergelaten zal ik maar zeggen. Kwam dus dan ook snel tot conclusie dat ik in Duitsland geen sport hoef te doen voor de tv, nee ik zweet al bij gedachte van sporten, is ook al heel wat zal ik maar zeggen.
Verder zie ik jullie natuurlijk ook allemaal denken al die plaatsen in Duitsland hoe weet je nou zo goed waar je naar toe moet en wat ben je ook weer een bevoorrecht mens om een auto tot je beschikking te hebben zo snel….. tja, dat is waar mijn nieuw autootje is monsterachtig zal ik maar zeggen en Gerrit ik dank je voor dit….. Mensen hier in de organisatie vinden mij dan ook een gelukkig mens dat dit allemaal zo even geregeld wordt. Tja, als je niet vraagt weet je nooit zal ik maar zeggen en ja, het maakte voor ons de kans om Duitsland tot zijn volste te bekijken en dan heb ik ook nog het genot van een TOMTOM (navigatie voor die niet autorijders onder ons..) in de auto die ik dan ook snel heb omgedoopt in JaapJaap, dank je Jaap ook zonder jouw waren Elena en ik dan ook wel degelijk 100x verdwaalt. Dus mensen wees gerust ik ben veilig op pad de hele tijd……en al dit lange afstanden gereis herinnert ons ook nog een beetje aan Afrika, want ja, 5 uur is daar niks aan gereis dus hier in Europa voor ons ook niet. Tja, alle uitstapjes hebben dus toch zijn voordelen of niet dan…..
Leafs.

  • 06 Februari 2007 - 21:50

    Antoon:

    haha.. wat een verhaal weer. Nou snowboarden met 2 instructeurs zien ik niet zo zitten. misschien 2 instructrices ;)

    Je mag wel oppassen dat je niet overspannen raakt zeg ;). maar ik mag ook niet klagen geloof ik.. ;)

    goede reis naar denemarken, geniet nog even van je 'harde' werken voor je het hier weer 'rustig' aan moet doen. suc6 and take care.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Gera

Jikke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 38436

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 17 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: