Afronding van het jaar 2006 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu Afronding van het jaar 2006 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu

Afronding van het jaar 2006

Door: Jiksel

Blijf op de hoogte en volg Jikke

18 December 2006 | Namibië, Windhoek

Zo mensen ik moet jullie bekennen de laatste weken zijn weer voorbij gevlogen en erg druk geweest of zijn het eigenlijk nog steeds. Moet van alles geregeld worden iedereen doet van alles en weet absoluut niet waar ze mee bezig zijn. Dit maakt het allemaal nog meer interessanter dan het al was uiteraard. Meestal denk ik bij mezelf hoe kunnen ze nou zo ongeorganiseerd te werk gaan en dan vreemd opkijken als het uit loopt op een complete mislukking. Ja, want dat gaat het worden aankomende vrijdag. Eerst dacht ik bij mezelf misschien moet ik actie ondernemen, maar eigenlijk heb ik daar ook geen zin in. Dus ik doe het niet. Want ik weet nu echt heel zeker dat om iets te zeggen over hun organiseer kwaliteiten zelfs in een opbouwende en vriendelijk manier, dat is vragen om moeilijkheden en om een moment van een gezellig praatje in kantoor….. Dus ik geniet van de zijlijnen op het moment. Ja, moet toegeven is ook wel eens leuk om gewoon niets te doen en afwachten wat er komen gaat, want dat is een totale andere rol dan ik gewend ben. Goed voor het trainen van geduld en echt waar met de dag wordt het beter. Moet ook wel lachen, want iedereen zit hier zo in de stress om het jaar goed af te ronden en dan erachter komen met 5 dgn te gaan dat de papieren en alles niet kloppen. Mensen dan vraag ik je ze werken elke dag in de papieren en dan valt het niet op….. hoe kan dat??? Misschien kijken ze niet goed genoeg of is het gewoon dat maar 1 persoon weet hoe het echt moet en de rest doet maar wat??? Zo staat het er praktisch voor. Dus ja, ik vind het grappig. Maar ik mag me rustig bezighouden met foto’s verzamelen voor de laatste team meetings en een leuke exibition van maken. Ja, dat kan nooit ingewikkeld zijn en ik mag de hele dag een beetje naar foto’s kijken. Al is het wel op kantoor en dat is wat jammer, want echt bruin ben ik nog niet geworden hier en dan kantoorwerk werkt niet echt mee. Dit terwijl ik nog maar 4 wkn te gaan heb hier in Namibië. Ja, mensen de 17 jan ben ik even weer terug in town voor een paar dagen en vertrek dan weer, naar denemarken en India ligt op de planning en in India een 5-6wkn rondhangen en mooi te wezen. Daarna begint het harde leven weer in eind maart 2007. jemig het is wel heel snel gegaan allemaal……L. Geniet nog zo
Goed maar we hebben deze week ook nog een gast gekregen vanuit Duitsland. Robert. Een vriend van Elena uit Gera. Goed ik had een vrije dag deze week en Elena niet, dus ik gezellig op pad met iemand die ik niet ken….. kan goed gaan kan fout gaan. Het is altijd afwachten. Maar goed mijn 205 cm lange Freund Robert is een toffe gozer die er ff uit moest voor een vakantie. Was alleen even vergeten dat hij zich zou moeten insmeren voor de zon tja, 40 graden overdag ietwat warm en zoals ze het hiet zeggen de zon staat erg dicht op de aarde nu….. dus een heetje verbrand robert nu…….. ach hij is ook in afrika en moet weten dat ie er geweest is of niet dan, hahaha. Nou ik heb hem gelijk aan het koken gekregen voor ons op maandag. Dit wel bij kaarslicht, want de stroom was uitgevallen. Heel lastig maar waar. Jullie denken gelijk dat is natuurlijk ook heel Romantisch. Ja, ook dat is waar……… nee, denk me niet gelijk zwanger zo snel gaat dat niet…… ja, zie moeke Bonnema ook al een beetje oma worden voor mijn kind, hahaha. Nee, Moeke Bonnema nog wel gefeliciteerd met de komst van een nieuw kleinkind. Niet verwacht toch gekomen. Ja, ze hebben gelukkig niet stil gelegen in Ter Apelkanaal zal ik maar zeggen, hihi. Zo nu is iedereen ook weer op de hoogte als het nog niet waren……..hihi.
Dus ja, ik zit hier nu even keurig op kantoor en ik kijk naar de foto’s en ik dacht misschien even snel iets schrijven voordat ik weer op weg naar huis ga, want we hebben vanmiddag een POOL PARTY, Ja, we hebben de Lodge hiervoor afgehuurd om iedereen een leuke middag en avond te geven als inleiding van de vakantie van alle locale mensen. Wij hebben officieel nog 2 wkn te gaan voordat onze “officiële” vakantie begint. Maar we zien wel wat mogelijkheden om daar iets eerder aan te beginnen……. Voor zie geen problemen hierin, we zeggen gewoon dat we onze vriend Robert ook een beetje moeten entertainen en iedereen van de leiding is praktisch weg naar huis en dat is of Botswana, Zimbabwe, Mozambique, Denemarken dus het mag de pret allemaal niet drukken zal ik zeggen. Hoe gaat het gezegde ook al weer ….. Als de kat van huis is………
Dat is hier ook zo, haha.
Nee, we hebben de 15de een leuke afsluiting van het jaar gehad met veel genodigde gasten zoals burgemeester, aids-coördinator, mensen van support groups die HIV positief zijn en dan natuurlijk ons hele team van alle Field Officers troop 1 &3. en ik zat in het organiseer van de fotos and de decoraties. Dit is een heel karwei als je niet veel materiaal hebt een kerk waar je de eindviering in hebt, maar met wat creativiteit ben ik er wel aardig in geslaagd samen met Tae Mi van Korea. Maar ben ook zeker tot de ontdekking gekomen dat ik mijn team van Field Officers wel erg ga missen, ze zijn zo schattig. Willen uiteraard altijd een geweldig groot kado van je hebben en ik zeg dan ook altijd dat ik dat niet kan geven, want een groot kado voor 60 mensen elk is zelfs voor mij een beetje veel. Goed nog wat aanzoeken gekregen om hier dan toch een verblijfsvergunning te krijgen. Aardig dat ze daar aan denken vinden jullie niet???
Goed ben benieuwd hoe het vanmiddag in de Pool party gaat want ze zijn gek op parties en dan vooral de drank die er is uiteraard. Tja, is het dan wel slim om te gaan zwemmen…….alcohol en zwemmen……hmmmm probleem voor later zal ik maar zeggen.
Vertel jullie later hoe het was met onze lieve mensjes in het water.
Leafs

  • 19 December 2006 - 21:05

    JO:

    Veeeeeeeeeeeel plezier met zwemmen en drinken of drinken en zemmen, kijk alweer uit naar het vervolg.
    Kisssssssssss

  • 22 December 2006 - 13:34

    Antoon:

    Heeey Jik,
    had je verhaal al gelezen, maar nog niet de tijd genomen een berichie achter te laten. Laat je plezier niet bederven doorzo.
    maar met de kat van huis zal dat wel meevallen :)

    enjoy and take care.

    x

  • 26 December 2006 - 19:39

    Tiny:

    Hoi Jikke,
    De laatste loodjes gegrijp ik. Zijn ze zwaar?

  • 26 December 2006 - 19:40

    Tiny:

    gegrijp ik ja. gistelen wat te diep in et glaasie gegeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Jikke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 38446

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 17 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: