Ontdekking van Europa….. - Reisverslag uit Gera, Duitsland van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu Ontdekking van Europa….. - Reisverslag uit Gera, Duitsland van Jikke Notebomer - WaarBenJij.nu

Ontdekking van Europa…..

Door: Jiksel

Blijf op de hoogte en volg Jikke

29 Januari 2007 | Duitsland, Gera

Zo even een klein berichtje van mij vanuit Europa. Jemig dat is best vreemd allemaal. Dagen in Afrika gingen snel maar Europa heeft echt een stroom versnelling gegeven. Ik weet het allemaal niet meer zal ik maar zeggen. Goed zo’n 12 dagen geleden ben ik dan eindelijk aangekomen in Nederland. Was heel vreemd voor Elena en mij toen we Nederland vanuit het vliegtuig bewonderden. Allemaal groene stukken land in perfecte vierkantjes gesneden zal ik maar zeggen. Files rond Amsterdam uiteraard, we rijden weer aan de rechterkant van de weg…..
Goed dan gaan je gedachtes al snel naar Afrika en dat het zo onwerkelijk is 2 dagen daarvoor zaten we nog vrij krapjes achterin in een pick up truck met kleine raampjes en 10 mensen erin en hier en daar nog wat bagage dus het was gezellig zal ik maar zeggen achterin. Met 40 graden buiten en dan zo 12 uur reizen naar Windhoek….. goede manier om echt afscheid te nemen van ons Namibië zal ik maar zeggen. Gewoon te over vol in de taxi’s. goed nachts aangekomen en dan in een heerlijk hotel met bedden en matrassen waar je u tegen zegt en even niet gewend bent van de luxe daar. Heette niet voor niks Luxury Hill Hotel…… dan kom je ook weer een beetje bij de positieven over dat je meer en meer in de beschavingen zit…..of komt….
Goed daar een nacht geslapen en dan wakker worden, ontbijtje maken en rustig wakker worden want om 12 uur werden we naar het vliegveld gebracht door de eigenaresse van dit Luxury Hill hotel. Goed Arjan, Elena en ik waren klaar voor de start en dan in het vliegtuig aangekomen. Komt Arjan tot een geweldige ontdekking dat hij zijn geld 600 Namibië Dollars in zijn grote rugzak heeft gelaten en niet in zijn handbagage. Goed conclusie kun je zeggen…. Arjan die ben je KWIJT…… Ja, hoor in Amsterdam aangekomen inderdaad geld weg…. Slimme jongen die Arjan. Hoeveel is dit dan in Euro’s denken jullie dan nou dat is zo ongeveer 65 Euro. Dan een hele nacht vliegen en voordat we echt vliegen van Johannesburg naar Frankfurt even snel TAX FREE winkelen dachten we zo, want het geld moet wel op en in euro’s is het geen donder waard. Leuk, leuk, leuk zal ik maar zeggen. Goed Elena en ik naar alle winkeltjes, wat bekijken en dan rekenen wat te kunnen kopen. Goed ook naar de Body shop. 20% korting op alles en dan ook nog eens TAX FREE erbij dus tel uit je winst…… goed slimme dames als wij zijn kopen dan wat. Goed niet wetend dat in Frankfurt we gelijk onze bodycreme van 150 ml weer in konden leveren want het is meer dan 101 ml en dat mag niet in de EU. Goed beetje chagie om dat kleine ding, want het was zulke lekkere crème, goed komt allemaal door het geweldige 9-11 zal ik maar zeggen. Goed we hebben er zo’n 14 uur plezier van gehad voordat we het weer in konden leveren. Dus daarna nog een klein uurtje op naar Amsterdam en dan wetend dat Ennejan en Jaap op ons staan te wachten om ons weer mee naar huis te nemen. Zoals ik al zei het is dan vreemd als de landing ingezet wordt en je alle kleine details vanuit de lucht ziet van Nederland. Het zijn dingen die niet echt normaal meer voor je zijn, je herkent het maar het is zo anders als je gewend bent. Maar al met al veilig aangekomen en bij aankomst thuis staat er een heerlijk bord Boerenkool met worst en spek klaar. Dus wat wil je nou nog meer…… weinig zal ik maar zeggen. Dus 2 daagjes in Nederland geweest voordat we weer op naar Denemarken gingen op de vrijdag. 2 daagjes zijn vrij kort en waren strak gepland, maar wel heel erg gezellig en te kort uiteraard, maar mes snijdt altijd aan 2 kanten zal ik maar zeggen. Dus voordat we weer vertrokken hebben Elena en ik de mensen nog even hard aan het werk gezet met vooral het wassen van al onze kleren, want handwas is heel leuk mensen maar niets gaat boven een erg fris net uit de wasmachine gewassen kleren…… Wij heel blij zijn daarmee.
Goed op naar Denemarken, Arjan oppikken in Groningen station en daar gaan we dan weer terug waar we 6 mnd geleden vertrokken. Geen last gehad van vervelende storm onderweg dus dat is ook prettig zal ik maar zeggen. En aangekomen tot de ontdekking komend dat er heel veel mensen op dit moment in onze school in Holsted zijn omdat zaterdag de 20ste het Nieuwjaars Concert is. Goed wij erg gelukkig dat we 2x naar dit concert mogen gaan. In onze tijd in Humana…. Maar goed wij braaf even naar concert geweest met laptopje mee, want we hadden een planning te maken over onze begeleidings lessen en communicatie vaardigheden die we gaan geven vanaf maandag avond aan de 2 teams die nu in Holsted zijn. Een strak schema maken met klassieke muziek in de achtergrond. Ja, efficiëntie gaat boven alles zal ik maar zeggen….. goed we hebben dus een paar uur bij het concert geweest in Horens en tijdens het eten dat we daar kregen kwamen we tot conclusie dat dit weer koud geserveerd wordt en niet echt onze stijl dus snel naar de McDonalds gereden. Hee, mensen we zijn weer terug in Europa en daar moeten we dan ook gebruik van maken. Daarna Elena en ik weer terug naar Holsted gegaan, want wij hadden het wel gehad en we waren met eigen auto dus dat kon. Niet al te laat naar bed, want eigenlijk van al dat gereis ben je best nog wel even van onder de indruk. Dus vroeg op bed en dan halverwege de nacht je geloofd het niet. Loopt er een muis bij je over het bed. En knaagt aan van alles en nog wat. Heel gezellig. Terug in Europa denk je niet teveel last van ongedierte te hebben, maar de zolder van Holsted is nog niet geheel ongedierte vrij zal ik maar zeggen. Dit gebeurt je 1 keer en de volgende ochtend braaf verhuisd naar onze oude kamer die we hadden voordat we vertrokken naar Namibië. Nostalgie voor ons zal ik maar zeggen. Hier gezellig weer vertoefd de rest van de week en al onze dingen gedaan en er achter komend dat sommige dingen niet veranderen in Holsted. Het blijft een huis vol jongeren met los vliegende hormonen. Dus er wordt heel wat afgerotzooid……. Sommige dingen veranderen nooit, maar we hebben de teams heerlijk laten zweten deze week met ons strak schema en natuurlijk onze eigen presentatie moeten maken over Namibië. Erg leuk en ook gezellig weer zo onder al deze jongeren te zijn, wat ouwehoeren en dat maakt het weer erg gezellig. Hebben zoveel vragen voor je en willen alles van je weten. Vinden je ontzettend bruin terwijl je denkt ik ben nog zo wit. Ja, te lang bij de zwarten geweest zal ik maar zeggen…….
Goed vrijdag middag weer vertrokken uit Denemarken en op naar Duitsland om de familie van Elena te bezoeken. Begonnen bij haar zuster Minchen(Maria) in Potsdam bij Berlijn en haar oma. Erg gezellig zal ik maar zeggen. Ik begrijp meer van hun Duits dan Elena van ons Nederlands… en nu zijn we in Gera rond Frankfurt bij haar ouders en we gaan zo de deur uit om naar haar Art club te gaan om presentatie te geven daar over onze reis en er komt geloof ik ook weer een Duitse krant bij kijken. Dus ik misschien in Duitse krant….. tja, zo kom je nog eens ergens in…. Nee, maar serieus het is erg gezellig hier en er ligt sneeuw. En dan na te gaan dat je van +35 graden hier in Europa naar -2 gaat is wel weer wat. Dus ja, even wennen.
Leuk detail zal ik maar zeggen voordat ik weer stop met mijn verhaal is dat ik kom hier bij Elena haar ouders aan en dan kom je tot de conclusie zodra je even snel naar de wc gaat dat er een levens grote foto van jouw en Elena daar hangt in een kalender vorm en bij haar oma ook levensgrote foto van ons uitstapje naar de Himbas. Dus was al een erg bekende voor ze. Heel grappig. Maar goed we gaan zo en dan daarna gaan we ons even laten verwennen met een avondje sauna. Tja, het is ook lastig weer terug te zijn in Europa met al deze luxe……..
Was weer gezellie.
Leafs

  • 29 Januari 2007 - 16:17

    Hillie Van Der Molen:

    Ja nu ben je weer in het "koude" Europa da,s best even wennen he?
    Mooie foto,s Jikke.
    Breng vanavond dit nog even naar de Hilmh.weg Doei groetjes ook aan Elena.

  • 29 Januari 2007 - 19:35

    Antoon:

    Best ellendig al die luxe ;)
    Dus onderweg om bekende europeaan te worden. Krant, eigen kalender .. :)
    gaat zo door zou ik zeggen.

    mooie update.
    thnx en tot snel

    x

  • 31 Januari 2007 - 14:10

    Mieneke:

    He Jikke,

    Even thuis geweest en gelijk weer op reis. Wat heb jij al wat gezien van de wereld zeg.
    Ik wens je nu ook weer veel reis plezier en tot snel

    Groetjes Mieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Gera

Jikke
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 38412

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 17 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: